Melompat Lebih Tinggi di Jump Street

/
1 Comments
Menonton wayang, karaoke, melepak atau membeli belah menjadi satu kebiasaan bagi warga kota mengisi hari minggu mereka. Kalau yang rajin dan suka aktiviti mencabar tue, mungkin akan mendaki gunung atau menyusuri denai mencari kepuasan diri sambil menikmati alam sekitar.


Semalam, atas insiatif kelab sukan opis aku, kami mencuba aktiviti baru iaitu melompat. Yup, melompat. Melompat di atas trampoline yang besar dan mencuba pelbagai aksi seperti front flip atau back flip.


Dengan lokasinya yang tidaklah jauh dari pusat bandar (berdekatan dengan Pusat Perubatan Universiti Malaya). Jump Street Trampoline Park KL merupakan pusat aktiviti yang harus di cuba. Dengan caj yang berbaloi mengikut jam serta coach atau wakil yang terlatih menjaga keselamatan dan tunjuk ajar untuk melakukan aktiviti secara berkumpulan.

Pengalaman aku sewaktu mula-mula menyentuh trampoline nie, sebiji macam nak cuba main roller coaster. Waktu melambung ke udara paras dada lelaki tegap berbadan sasa. Fikiran aku dah terawang-awangan. Feeling dia masa melambung tue cukup best. Lagi-lagi bila badan kita nie dah get used dengan impak lambungan.



Memandangkan kitaorang datang secara berkumpulan, seorang coach berpengalaman disediakan untuk mengajar asas lompatan, jatuhan dan imbangan bagi membolehkan kami mencuba aktiviti ini di beberapa kawasan yang mereka sendiri asingkan seperti di arena High Performance, arena Dodge Ball, malah untuk kanak-kanak pun ada kalau sesiapa yang datang bersama family tue.

Di arena High Performance, mereka yang benar sudah mahir boleh mencuba aksi mrmanjat dinding dengan teknik jatuhan badan seperti mana kau melambung badan ke atas tilam yang empuk di atas tilam di bilik hotel tiap kali check in. Kat arena High Performance nie, trampoline dia agak berkeupayaan tinggi. Melambung-lambung aku dibuatnya. Aku hanya berani buat front flip sahaja seperti dalam gambar di atas.

Bagi sesiapa yang ingin aktiviti yang membakar lemak, berpeluh dan tidak perlu keluar jauh dari Kolumpo. Boleh datang ke Jump Street - Asia's Biggest Trampoline Park ini. Ajak kawan-kawan sekali tau.

Lokasi: 8A, Jalan 13/6, Seksyen 13, 46200 Petaling Jaya, Selangor. (Berdekatan Jaya One Mall, sebelah Cold Storage dan berhampiran Bangunan Bosch).








You may also like

1 comment:

Search This Blog

Powered by Blogger.

About me

Photo Profile
Taylor Wong Architecture Designer

The Japanese call it Hanakotoba, and King Charles II brought it to Sweden from Persia in the 17th century. Read More

My Instagram

3/randomposts

Like us on Facebook

3/recentposts

recent posts